vildamildamatilda

Alla inlägg under februari 2012

Av matilda berglund - 29 februari 2012 16:14

Helt sjukt att det är så många som har dött i Thailand bara i Januari/Februari. 33 stycken på två månader, det är skrämmande.

För er som bryr er.

1. Motorcyckelolycka 45årig.

2. Fallolycka 30årig.

3. Drunkningsolycka 68årig kvinna.

7. Trafikolycka, de fyra ungdomarna ifrån Varberg.

8. Elolycka 45årig man.

9. Motorcykelolycka 48årig man.


Jag hittade faktiskt inte något mer just nu. Men jag hörde att en rallyförare också hade dött.


Så jävla hemskt, man tar ju inte precis farväl för livet när bekanta ska på semester det är ju mer "Ha de bra nu så ses vi om två veckor" så kommer dem aldrig hem igen. Hemskt hemskt hemskt.


På tal om döden så blev det igår på förmiddagen någon överkörd av tåg i tunneln. Tänk så hemskt, så sjukt dåligt man mår om man bestämmer sig för att ta sitt egna liv. fyfan så räligt. Det värsta är nog om en mobbad tar livet av sig, så räligt att man blir mörkrädd.


Såå va rädda om varandra!

Av matilda berglund - 28 februari 2012 16:00

Vår nya prinsessa Estelle.

 


Föds alla i kungafamiljen perfekta?!

Föds det aldrig icke helt friska eller mindre söta i kungafamiljerna?! Jag tycker iallafall att alla i Svenska kungafamiljen ser bra ut. Madelene och Viktora är tillexempel perfekta, deras brossa ser inte heller helt tokig ut. Men lilla Estelle, jag tycker hon ser helt as söt ut! Och namnet helt rätt val! Kul att det inte blev något av namnet som alla reportrar och experter hade sagt att det skulle bli. Kronprinsessan Estelle, mordernt, ovanligt och fint! Jag skulle inte haft något emot att låna denna lilla tösabiten ibland! ;)

Av matilda berglund - 25 februari 2012 17:39

Igår blev det ett jävla flängande med bilen! Jag åkte först hemifrån till Halmstad vid 13.00 då jag skulle på arbetsinterljue, vilket som gick bra tror jag men jag kommer tacka nej till jobbet om jag får det eftersom det bara är deltid och mycket längre än till jobbet jag är på nu www.kulleborn.se. När jag var klar där skulle jag åka in till Halmstad city för jag skulle till systemet innan jag skulle köra vidare till Johansfors för att förfesta och göra mig iordning. När jag ska betala parkeringen märker jag att jag har glömt både körkort och betalkort hemma. Så det blev bara till att köra hem och hämta det, vi har cirka 10mil till Halmstad. Jag var ju tvungen att ha pengar och leg eftersom vi skulle ut på kvällen. Inte nog med det så tändes bensinlampan när jag var inne i Halmstad, så jag trodde inte ens jag skulle komma hem. Meen lyckligtvis kom jag både hem och till bensinstation! Snacka om tur!=) Jag hann till och med till systemet innan dem stängde. Så igår körde jag Älvsered - Halmstad - Älvsered - Falkenberg - Halmstad - Johansfors. Så jävla onödigt!

Sedan blev det fest i Oskarström innan utgång. Det är konstigt att det sällan är mycket folk ute en fredag, trots att det är lönehelg :S jaja! Sånt händer. Nu ska jag göra mig iordning för att dra igång igen! Är taggad men orklös, orkaaa gå ut! Blir väl taggad sen ;)

Av matilda berglund - 24 februari 2012 12:08

Då var det dags för att göra sig av mig min fina fina pålle!

Kommer sakna henna så otroligt mycket meen hon är fel ras och kommer säkert få det toppen! Jag vill ha en hopphäst inte en islandshäst. Men min finafinafina pålle, haft henne i 8 år. Nästan ridit in henne helt själv. <3

 


Nu ska jag iväg på en arbetsinterljue, sen ska jag käka, gå på systemet och dra till Johansfors för att seedan partajja i Oskarström och utgång i Halmstad!!


Trevlig helg alla.

Av matilda berglund - 23 februari 2012 23:26

Just ja! Jag hade ju nästan glömt!! Lilla nya prinsessan! Säkert as söt, och kul att det blev en liten tös.. Jag kom på innan att jag knappt har sett någon bild alls på Viktoria när hon hade sin lilla bebis i magen. Så fick kolla lite bilder!

     


 

Hon ser typ.. perfekt ut till och med efter att hon har fött barn!!


Jag vet inte varför, men jag gillar Viktiora och Daniel, mycket. Sånt fint par och hon verkar vara så himla snäll och omtänksam. Daniel är dessutom bra på att hålla gulliga och fina tal! =)


Grattis till den nya tösen! Skojjskojj.

Av matilda berglund - 23 februari 2012 22:26

Idaag var man då i Götet och spanade hästar!!


Superduktigt ridet av alla ryttare! Orättvist nog var det en tjej ifrån Finland som ofta vinner, som vann idag, båda 1.40 klasserna! Tkr ju någon svensk kunde fått vinna iallafall en av gångerna.

 

Och vår kära Roffe, Rolf-Göran Bengtsson fick njuta av pubilkens ljubel! Han förtjänar helt klart priset som svenska mästare!!!


Jag fick dessutom ÄNTLIGEN köpt mig världens finaste grimma som jag har velat ha i några år. Nu är den min min min!! :D

 

Av matilda berglund - 22 februari 2012 22:15

Blåbärspaj


 


5dl Blåbär

3msk Socker

1 ½msk Potatismjöl


120g Margarin

2-3msk Socker

2dl Mjöl

2dl Havregryn


1. Häll blåbären i en pajform.

2. Blanda socker och potatismjöl och strö över blåbären.

3. Smält matfettet.

4. Blanda socker, mjöl och havregryn.

5. Rör sedan ner det smälta matfettet.

6. Stö över blåbären.

7. Grädda i 225* i mitten av ugnen tills pajsmulorna är gyllenbruna (cirka 20min).


Tips.

Minska på sockret, det blir inte lika sött.
Bär är inte till för att förstöras!  ;)

Av matilda berglund - 22 februari 2012 21:45

Basilikabröd


 


Idag gjorde jag ett basilikabröd, en helt ny sort för mig faktiskt och det blev så himla supergott!


50g Jäst

1lit Ljummet vatten (37*)

1msk Salt

2msk Olja

1msk Basilika (torkad och smulad)

1dl Grahamsmjöl

2 ½lit Vetemjöl


Gör så här:

1. Finfördela jästen i en bunke.

2. Tillsätt salt, olja basilika, grahamsmjölet och vetemjölet. (spaa 1dl vetemjöl till utbakning).

3. Arbeta kraftigt, eventuellt behövs det mer mjöl.

4. Låt jäsa i cirka 40min.

5. Ta upp degen på mjölat bakbord och knåda den smidig. Dela degen i fyra delar och forma till avlånga släta bröd.

6. Lägg brödet på bakplåtspapper eller mjölat plåt och snitta med en vass kniv.

7. Låt jäsa i 30min.

8. Sätt ugnen på 225*

9. Pensla med filmjölk och grädda i nedre delen av ugnen i 25-30minuter.


Receptet är hämtat på alltommat.se


Tips!

Pensla på rikligt med vatten på brödet direkt när det kommer ut ur ugnen och lägg bakduk över. Det gör att "skalken" på brödet inte blir lika hårt.

Presentation


Matilda heter jag och är en glad tjej på 20 höstar! Vill ni veta mer? Läs bloggen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards